Jeg jobbet med restaurantsjefen to dager, vi begynte med morgen duty. Vi tente lys rundt om i bar område for og skape en bedre atmosfære, ryddet litt søppel og ryddet. Morgen duty innebærer også at man skal hjelpe alle gjester som lurer på noe, ønske velkommen, stå i resepsjon hvis det trengs og generelt være et godt vertskap. Denne dagen var ingen av disse siste tingene som var nødvendig. Denne dagen hadde restaurantsjefen lite og gjøre så jeg gikk over til restauranten. denne dagen var ganske stille, gjorde klart til en lunsj og ryddet og vasket etter dem.

Jeg var også på booking. Her gikk jeg og den ene personen fra booking som var på jobb den dagen gjennom hva de på booking gjør i dybden, jeg fikk vite alt jeg spurte om og fikk svar på alle uklarheter. Jeg snakket også mye med den fra salg som var der den dagen. ellers den dagen gikk vi gjennom mail om forskjellige avtaler som hadde blitt gjort og svarte på de som ikke var sikre på eller lurte på noe.
Neste var restaurantsjefen, denne dagen begynte jeg litt i restauranten fordi hun måtte på legevakten før hun kom. Imens gjorde jeg klart til et selskap på hundre. Når hun kom begynte vi og se igjennom hva systemet hun bruker for og jobbe. Vi gjorde også en del arbeid, svarte på mail, inngikk avtaler og lagde telefonliste. alle som jobber på gulvet synes sikkert at de som jobber i ledelsen har det lett og fint men etter og vært med restaurantsjefen så forstod jeg at det ikke er en enkel jobb de har som både skal gjøre litt av vår jobb iblant og ha forståelse på tall og økonomien.
kilder:
Booking
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar